21 januar, 2021

Halstørklæde/cowl, lys turkis

Så langt nåede jeg 14/1 2020

...
Det er 30 cm bredt.
Så langt rækker ét nøgle Easycare. 
Farve 088.
Så 4 nøgler er vist ikke nok til den længde jeg ønsker.

Det tar 5 min ca. at lave en række, så stykket herover har det taget mig 3  timer og 17,5 min. at lave.
Tænk hvis man ku få en løn man ku leve af, for at lave det.. 
Jeg slog 61 lm op med hn 4,5.
Bruger hn 4,0 til resten.
Begyndte i 4. lm fra nålen med stangmasker.
Vender med 3 lm, som osse fungerer som første stm på rækken.
39 1/2 række. 
(status 15/1 2021 kl 01.30)

(16/1 2021 kl 14.16)
En række kan tage 4 min og 32 sek
Måske kortere tid..
Er på 3. nøgle nu.
Det er så lækkert blødt.

Så har jeg brugt 3 nøgler.
Alt for kort endnu.
Tror ikke 4 nøgler bliver nok.
(21/1 2021)
4 nøgler ER nok, for jeg laver det til en/et cowl i stedet
Irriterende at det først hæklede er bredere end det der følger. 
Bliver uperfekt der sammen hæklingen skal være 😟

Cowl oversat er en hoved beklædning til en munk og en snurrende ting til en skorsten. Og nu altså osse noget der varmer en om halsen 😄

(21/1 2021):
Så er alle tråde hæftet.
Nu skal det bare vaskes.
sammenhæklingen er tydelig, men pæn.
Den pæne side 😄


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dine data (e-mail og lign.) bliver ikke vist i dit indlæg. Kun dit navn/Alias eller lign. Your e-mail and such will not be shown.